Hubungan Kecemasan dengan Kemampuan Mengajar Mahasiswa PGSD
Abstract
Penelitian ini bertujuan untuk mengetahui adanya hubungan kecemasan dengan kemampuan mengajar mahasiswa PGSD. Sampel penelitian ini berjumlah 33 orang mahasiswa dengan teknik purposive sampling. Metode yang digunakan adalah survei dengan teknik korelasional. Setelah data terdistribusi normal dan homogen berdasarkan uji normalitas dan uji homogenitas, dilanjutkan dengan uji korelasi pearson. Hasil penelitian menunjukkan bahwa pengujian hipotesis dilakukan dengan uji korelasi pearson dan diperoleh 0,928 > 0,05 dan ini berarti Ho diterima. Dengan demikian, dapat disimpulkan bahwa tidak terdapat hubungan yang signifikan antara kecemasan dengan kemampuan mengajar mahasiswa.
Downloads
Copyright (c) 2022 Tri Wintolo Apoko, Lili Nabilah
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-ShareAlike 4.0 International License.
- Authors retain copyright and grant the journal right of first publication with the work simultaneously licensed under a Creative Commons Attribution License that allows others to share the work with an acknowledgement of the work's authorship and initial publication in this journal.
- Authors are able to enter into separate, additional contractual arrangements for the non-exclusive distribution of the journal's published version of the work (e.g., post it to an institutional repository or publish it in a book), with an acknowledgement of its initial publication in this journal.
- Authors are permitted and encouraged to post their work online (e.g., in institutional repositories or on their website) prior to and during the submission process, as it can lead to productive exchanges, as well as earlier and greater citation of published work (See The Effect of Open Access).